Insändare är oerhört besviken på taxi.
Foto: MostPhotos
När den dagen kom och vi var på plats där taxin ska komma så kom ingen taxi så jag ringde och dem sa att den ska komma inom nio minuter. Efter tio miniuter ringde jag igen och då hittade de varken bilen eller bokningen. Jag satt och pratade med centralen medans en annan pratade med dem personerna som sitter i bussen vi ska med. Chauffören sa till dem att vi kan inte åka senare då vi inte kom dit men till slut sa han om vi skyndar oss till macken vid Arla mejeriet så kunde han hämta upp oss där. De på centralen hittade vår taxi och den ska komma om fem minuter men det var försent, mycket försent. så jag sa att jag måste avboka och stressa oss till macken. Ingen ursäkt fick vi när jag avbokade.
Dags att ni skärper er
Vi stressade oss och nästan sprang och jag som stukade foten förra veckan gjorde det inte bättre. Vi hann med den bussen kunde andas ut. Efter jag lugnade ner mig gjorde jag en anmälan till Sverigetaxi som deras bolag heter som försening/utebliven bil. Jag fick veta att detta inte var första gången då jag fick höra att den personens Taxi som är så försenad att den personen missade tåget som var viktig då den ska opereras i en annan stad. Ska taxichaufförerna vara så nonchalanta att kunderna missar sin buss/tåg/flyg? Dags att ni skärper er
Till chauffören på Gårdbybuss tusen tack för det du gjorde det kommer vi att aldrig att glömma. Hoppas att chokladen som vi köpte till dig smakar gott den största som vi hittade på Ullared.
Med vänlig hälsningar, tre personer som fick en härlig dag på Ullared till slut.