Annons:

Christer Holmgren, trafikdirektör, Kalmar länstrafik. Foto: Pressbild.

Trafikdirektören om biljettstrulet “Det är klart man blir irriterad”

Under onsdagsförmiddagen gick det inte att köpa biljetter ombord eller via appen till Kalmar länstrafiks resor. Problemet åtgärdades strax innan lunch men trafikdirektören på KLT, Christer Holmgren är fortfarande irriterad.

Annons:

– Det är andra gången inom en månad vi har haft samma problem. Det ställer till bekymmer så det är självklart att man blir irriterad, säger Christer Holmgren.

Systemfelet ska enligt Christer Holmgren orsakats av en uppdatering.

– Uppdateringen av en brandvägg slog ut systemet. Precis på samma sätt som den gjorde förra gången också. Jag tycker att man borde vidtagit åtgärder första gången. Jag tycker det är dåligt att man inte har kontroll över systemet, säger Christer Holmgren och fortsätter:  

– Vi ställer krav på underleverantörerna som inte klarar av detta. Vi får helt enkelt trycka på vad som står i våra kontrakt. Dessutom borde de gått ut med att det skulle ske en uppdatering. För mig kom det som en nyhet.

Vill lämna systemet  

Christer Holmgren berättar att Kalmar länstrafik vill lämna det nuvarande systemet. 

– Detta är en utav orsakerna till att vi faktiskt vill lämna systemet. Vi har gått på lite hinder vad gäller rättsliga prövningar men det beslutet ligger fast. Det lever inte upp till förväntningarna och händelser som dessa ställer till det både för oss och resenärerna.


 

Annons:

Elliot Klint

elliot.klint@gmail.com

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt