Annons:

Kommunen svarar på p-kritiken – “Inte ett enda klagomål”

Bilden är en genrebild. Foto: MostPhotos

Kommunen svarar på p-kritiken – “Inte ett enda klagomål”

Cityambassadörerna rasar över p-övervakningen i Kalmar och menar att de fått in över 100 klagomål. Kommunen har inte fått in ett enda.

Annons:

 Dagens Kalmar publicerade igår en artikel där nätverket Cityambassadörerna rasade över parkeringsövervakningen på Kvarnholmen. De menar att det är otydliga regler, otrevlliga p-vakter och knepiga system. 

Håkan Roupe är verksamhetschef för avdelningen trygghet- och säkerhet på kommunen menar att mycket av det som hävdas är fel. Det handlar bland annat om uppgiften att de som betalat p-avgift ändå får böter. 

– Det är bara 0,6 prcent av de utfärdade felparkeringsavgifterna överklagas till polismyndigheten. 

Han tycker också det är märkligt att inga av de mer än hundra negativa synpunkter som Cityambassadörerna har fått in gällande parkeringssituationen har nått kommunen.  

Inte ett enda klagomål har nått kommuen

– Den 18 juli började jag arbeta igen efter fyra veckors semester. Fram till i dag finns det inte ett enda klagomål från Kalmars invånare vad gäller parkeringsövervakningen eller personalens bemötande och samtliga sådana hamnar till slut i min mejllåda och besvaras. De hundra klagande som hört av sig till Cityambassadörna får gärna höra av sig till mig så ska jag svara. 

Han är också fundersam över att Cityambassadörerna inte fått någon återkoppling på sina klagomål från kommunen. 

– I artikeln i Dagens Kalmar görs gällande att Kalmarambassadörerna haft kontakt med Stadshuset men inte är nöjda med responsen. Om detta syftar på mig så stämmer det inte då ingen kontaktat mig.

 

Annons:

Anders Blank

Anders.blank@dagenskalmar.nu

0734645262

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt