Annons:

Trasig dammsugare blir ett ärende för reklamationsnämnden

Dyr och trasig dammsugare blir ett ärende för reklamationsnämnden. Foto: Pressbild

Trasig dammsugare blir ett ärende för reklamationsnämnden

Dammsugaren var dyr, men hade fått bra recensioner. Den gick sönder och säljaren går inte att få tag på. 

Annons:

En kvinna i Kalmar köpte en dammsugare direkt från tillverkaren, köpet gjordes över nätet. Det dröjde inte många månader innan den började krångla. Kvinnan kontaktade support som lovade skicka en retursedel. Men den kom aldrig.

Trots att kvinnan har kontaktat företaget i över tre månaders tid så får hon ingen återkoppling. Hon möts bara av autosvar. Nu har hon tröttnat och anmält saken till Allmänna reklamationsnämnden. 

Dammsugaren kostade 6 700 kronor i inköp. Kvinnan vill att köpet ska gå i retur.

Annons:

Anders Blank

Anders.blank@dagenskalmar.nu

0734645262

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt