Guldfågeln har förlängt avtalet med Kalmar FF.
Foto: Bildbyrån
I samband med att arenan invigdes 2010 blev det också klart att Guldfågeln fick sätta sitt namn på stadion. Det kommer de fortsätta att göra i sju år till.
– Vi är stolta att fortsätta samarbetet med Guldfågeln kring Guldfågeln Arena – som blivit ett starkt etablerat varumärke på ett nationellt plan. Det är en extra glädje att ett lokalt företag som verkar i hela Sverige använder oss som kommersiell kanal. För Kalmar FF är det ett av våra allra viktigaste avtal som också ger oss möjlighet att titta framåt i vår sportsliga satsning. Guldfågeln Arena är en av Sveriges finaste fotbollsarenor och en stolthet för hela Kalmar-regionen, säger Kalmar FF:s klubbchef David Måsegård.
Bidragit till Guldfågelns framgångar
Det är Kalmar kommun som äger arenan. Men de KFF har rätt att sälja arenanamn, precis som andra elitklubbar har.
– Vi är mycket nöjda med vår långsiktiga satsning på Guldfågeln Arena. Samarbetet med Kalmar FF kring Guldfågeln Arena har bidragit till våra framgångar. Vi har med Guldfågeln Arena både stärkt vår varumärkeskännedom på nationell nivå och samtidigt blivit starkare på vår hemmaplan. Vi har nu samarbetat om Guldfågeln Arena i 14 år och är mycket glada att vi nu kan presentera att vi har nått en överenskommelse för ytterligare sju år. Vi har sett effekterna av vad ett långsiktigt samarbete mellan två så starka varumärken som Kalmar FF och Guldfågeln ger, och vi ser verkligen fram emot att nu få fortsätta det framgångsrika samarbetet, säger Blentagruppens affärsområdeschef Johan Ekerot, som ansvarar för varumärket Guldfågeln.